Munkáink

Élményalapú képzések

A múlt árnyai

Szoftveroktatás bűnüldöző szerveknek

Megoldások: KÉPREGÉNY, ANIMÁCIÓS VIDEÓ, STORYTELLING, SOUND DESIGN, SZOFTVERSZIMULÁCIÓ

Abonyi Péter nyomozónak nincs könnyű dolga. Egy Tisza menti nyaralóban történt gyilkosság tetthelyén az áldozaton kívül mindössze egy gyűrűt, egy feszítővasat és egy zárfésűt talál. A szálak a múltba vezetnek. vajon ki a gyilkos?

Egy bűnügyi adatbázisban összetett kereséseket indítani, adatokat elemezni és a kapott eredményeket felhasználva elkapni a tettest – csakúgy, mint a valóságban, interaktív kriminkben is pontosan ezt kell végrehajtani. A magyar bűnüldöző szervek mintegy 8000 munkatársának készített digitális képzésünk szoftveroktató videói és interaktív szoftverszimulációi egy szövevényes gyilkosság felgöngyölítését segítik.

Másik oldal

Szerzői jogról fiataloknak

Megoldások: KÉPREGÉNY, STORYTELLING, SOUND DESIGN

Edy, Max, Papa-G és Sztív a Tundrastorm zenekar tagjai. Első gólyabáli fellépésük szenzációs sikert arat, ahol feltűnik a színen Mesi, Max jogtanhallgató húga és Edy leglelkesebb rajongója. Bátyja szerint a fejébe vette, hogy ő lesz a zenekar menedzsere, ami legfőképp a zenekar szerzői jogi képviseletében bontakozik ki. Első lemezük megjelenéséig pedig arra is fény derül, hogy a szerzői jog milyen eszközökkel szolgálja az alkotások létrejöttét.

„Ne terjessz kalózpéldányokat!” Egy szabály, egy tiltás, ami védi a művészek és alkotók érdekeit, de sokszor ütközik a fogyasztók érdekeivel anyagi lehetőségeik és igényeik keresztmetszetében. Hogy lehet ezt a jogvédő szervezetek megbízásából ismeretterjesztő „tananyagként” elkészíteni? Úgy, ha eleve nem abból indulunk ki, hogy tananyagot készítünk, hanem képregényt! A képzeletbeli Tundrastorm zenekar és tagjainak karakterét egy igazi, akkoriban működő amatőr rockzenekarról, a Gloaming-ról mintáztuk, együttműködésükkel az ő dalaik, Sziget fesztiválon készült koncertfelvételeik és videóklipjük képezi a képregény zenei anyagát.

Feltalált szerelem

Szabadalmi oltalmi formák

Megoldások: KALANDJÁTÉK, KÉPREGÉNY, STORYTELLING

Gábornak tetszik egy lány a suliból. De hogyan közeledjen hozzá? Nagyinak anno bejött a nagyapa ajándéka, a minden részletében sajátkezűleg készített parfüm. Hogy is volt ez? A padláson ott van minden, csak meg kell találni és újból el kell készíteni! Menetközben kiderülnek a részletek: a saját nemesítésű rózsa, a megfelelő keverék, a tökéletes üveg és a találó elnevezés… vajon lesz happy end?

Szerelem? Szabadalom, formatervezési minta, védjegy, növényfajta oltalom? Utóbbiak különböző oltalmi formák, melyek között egy laikus nehezen igazodik ki. Bár a szerelemben is… És hogyan magyarázzuk el ezek fontosságát és mibenlétét egy iskoláskorú gyermeknek? Egy igazi „point&click” kalandjátékban! Ebben a játékban minden együtt van, ami élménnyé teszi a tanulást: sztori, izgalom, információk és sok-sok kihívás gyönyörű kivitelezésben. Aki játszik vele, nem csak egy elfeledett találmányt fedez fel, de megismerkedik a szabadalmi oltalmi formákkal is.

zanza.tv játék app

Társasjáték az érettségihez

Megoldások: ONLINE TÁRSASJÁTÉK

Online társasjátékkal az érettségire? Igen! Játszhatunk a géppel vagy egymással, 1 köröst vagy 3 köröst és válogathatunk a témák között: irodalom, matematika, történelem vagy sport! Az élményt a közös játék adja: az nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti a kvízkérdések helyes megválaszolásával és a leghamarabb járja be a játék útvonalát. Eladhatjuk kérdéseinket, és közbeszólhat a szerencse is, különböző esélykártyák képében. Dobástól függően pedig könnyen szelhetjük át a teljes játékpályát egy lépéssel, vagy éppen vissza is csúszhatunk a legelejére.

A zanza.tv 2013-as indulása óta a diákok, tanárok körében töretlenül az egyik legkedveltebb oktatási portál. A projekt szakmai vezetőjeként és a szakmai koncepció megalkotójaként fontosnak tartottam, hogy az oktatóvideók mellé játék is készüljön, ezért felkérésemre az egyik legjobb hazai játékfejlesztő, Pierrot készített a zanza.tv-hez egy online táblajátékot, felhasználva a portál mintegy 2000 tesztkérdését.

New way of working

Szervezeti kultúraváltás támogatása

Megoldások: KÉPREGÉNY, STORYTELLING, SOUND DESIGN, HELYZETGYAKORLATOK

Péter az esti színház előtt még gyorsan megnézi a beérkező leveleit… 3 nap múlva beszámolót kell tartania a régióvezetőnek. Ez nem jött jókor… tele a naptár, egy csomó megbeszélés és feladat. A beszámolóhoz riportokat kell kérni Annától, majd összerakni a prezit és az egészet csak Zoli és Andor bevonásával tudja véglegesíteni. Nem lehetetlen, csak át kell kicsit szervezni az interaktív naptárt! De ez csak a kezdet.

2009-ben még nem volt napi valóság a home office. Volt azonban egy telekommunikációs szervezet, aki már akkor meglátta az ebben rejlő potenciált és teljes szervezeti kultúraváltásba kezdett. Ennek támogatására született meg egy 1+ 3 epizódból álló interaktív képregényünk: Do! Share! Challenge! A három részen átívelő történetet képregényként rajzoltuk meg, főhősünk belső monológjait egyik ismert szinkronszínészünk hangosítja ki, ezzel is támogatva az érzelmi azonosulást. A történetbe szorosan illeszkedő interaktív döntési pontok és feladatok pedig jól szimulálják egy hasonló irodai helyzet dilemmáit, kihívásait.

Egymást védjük

IT biztonság a gyakorlatban

Megoldások: STORYTELLING, ANIMÁCIÓS VIDEÓ, HELYZETGYAKORLATOK, SZOFTVERSZIMULÁCIÓK

Tomika72. Történetünkben ez egy gyenge jelszó, ami egy post itre felírva kavarog az íróasztalon. Igaz, könnyen megjegyezhető, mindenhová jó. Mit lehet itt tenni? Esetleg egy szervezetileg validált jelszókezelő applikáció használata? Mutatjuk hol éred el és hogyan használd!

Egy 40 oldalas IT biztonsági szabályzat volt a forrásanyag, a kiindulási alap. Egy workshopon átbeszéltük a szakmai súlypontokat és átvilágítottuk a leggyakrabban felmerülő use case-ket. Előbbi képezte le a tematikát, utóbbiak pedig a sztorikba ágyazott interaktív helyzetgyakorlatokat. Ezek a helyzetgyakorlatok közelebb hozták a szabályok értelmét a több ezer kolléga számára és érzelmileg átélhetőbbé tették a felvetett IT biztonsági problémákat. A tananyagot később az egész világon jelenlévő leányvállalatok is átvették, több nyelvre is lokalizálva lett.

Lépésről lépésre

Vezetői értékelő eszközök használata

Megoldások: KÉPREGÉNY, STORYTELLING, HELYZETGYAKORLATOK, SZOFTVERSZIMULÁCIÓ

Új termék bevezetése, új arcok egy projektcsapatban. Zsóka lelkes, de még kissé tapasztalatlan. Krisztián precíz, de sokszor rövidtávú megoldásokat választ. Na és Kapor Márk! Jó pénzügyes, de képtelen normálisan kommunikálni… először is azonosítanom kell a fejlesztési igényeket, majd meghatározni a fejlesztendő területeket!

A munkatársak rendszeres értékelésének elsődleges célja az együttműködés és a dolgozói teljesítmény javítása. Hogyan érhető el, hogy az erre vonatkozó képzés eredményeként egy tudatosan és átgondoltan megírt egyéni értékelési lap szülessen meg? Egy interaktív történetbe ágyazott, irányított szimulációval! Ennek a történetnek a lelke a jól kitalált és részletekbe menően megtervezett karakterek, akikkel végig „foglalkozni” kell. A keretet képregény adja, de szinte végig egy szimulált munkakörnyezetben vagyunk, ahol emaileket olvasnunk, jegyzetek segítségével elemzéseket hajtunk végre és végül minden szereplőre egy konkrét egyéni fejlesztési tervet készítünk el egy interaktív szimuláció segítségével.

Viselkedési kultúra

Szervezeti kultúra erősítése

Megoldások: STORYTELLING, SOUND DESIGN, ANIMÁCIÓS VIDEÓ, HELYZETGYAKORLATOK

Zipernowsky Károly kínosan érzi magát: a Nemzeti Színház tegnap esti előadásán csődöt mondott az elektromos világítás, a villanykörték vörös fénybe vonták a színpadot! Az új transzformátor megoldja majd a problémát! Egyeztetni kell Déri Miksával és Bláthy Ottóval. Nem lesz egyszerű megbeszélést szervezni, de meg kell oldani!

Hogyan lehet a mindennapos munkavégzést megkönnyítő szabályokat tudatosan, de mégis természetesen közvetíteni a munkavállalók felé egy online tananyagban? Egy közműszolgáltató több ezer munkavállalójának közös nyelvét kellett megtalálni és valamit, ami egy-egy mindennapos munkahelyi szituációt is humorral tud megtölteni. Híres feltalálók valós történeteit építettük be a vállalati mindennapokba, mintha még ma is köztünk lennének, hiszen ők is épp úgy tartottak megbeszéléséket, keresték egymást akár távbeszélőn és féltették találmányaik dokumentációját.

Napi kihívásaink

Vezetői hatékonyság fejlesztése

Megoldások: STORYTELLING, HELYZETGYAKORLATOK

Ön vezetőként nap mint nap kollégáival kapcsolódik, számít elkötelezett munkájukra, hozzáértésükre. Egyik nap Judit, egy régi és nagytudású kolléganője felmondását jelenti be, Annával való feloldhatatlan konfliktusára hivatkozva. Mit tesz Ön? Vajon hogyan segít az értő figyelem?

Hogyan váltsuk vezetőként aprópénzre a vezetői tréningeken tanultakat? Konfliktuskezelés elméletben jól megy, de mit tegyünk, ha két kollégánk között nézeteltérés támad? Hogyan gyakorolható az értő figyelem? Mit tegyünk, ha munkatársunkon a kiégés jeleit tapasztaljuk? A rendészeti szervek vezetői számára készítettük az egymáshoz lazán kapcsolódó irodai történeteken alapuló, készségfejlesztő online tananyagunkat.

Útravaló

Közlekedésbiztonság gyerekeknek

Megoldások: KALANDJÁTÉK, STORYTELLING, SOUND DESIGN

Pisti nagyfiú és holnaptól már egyedül megy iskolába. Vajon hogyan is kell szabályosan átkelnie a zebrán? Pisti szemszögéből, úgynevezett belső panoráma nézetből nekünk kell felmérni a környezetet és a megszerzett információk alapján dönteni helyette. Választásaink következményeivel azonnal szembesülünk, különböző verziófilmek erősítik bennünk a felismerést, hogy mindenkori viselkedésünk a közlekedésben nem csak a magunk, de mások biztonságára is hatással van.

„Biztonságos közlekedésre nevelő oktatófilmek készítése.” címen indult a szárazon megfogalmazott megbízás… és Pierrot-val együttműködésben, aki kalandjátékok fejlesztésében különösen otthon van, egy interaktív, 3D-s animációs illetve filmes kalandjáték lett belőle. A filmes jelleget erősítve a karaktereket szinkronszínészeink keltik életre, az érettségiző fiataloknak szóló részeket pedig filmes produkcióban készítettük el, leforgatva egy diszkóbaleset képeit is.

Ketten a webkettőn

Digitális készségek fejlesztése

Megoldások: STORYTELLING, SOUND DESIGN, SZOFTVERSZIMULÁCIÓ

Máté és Dóri egy párt alkotnak. Máté a veterán autók rajongója és szeretne egyet felújítani magának, míg Dórit az idegenvezetés érdekli és egy saját vállalkozást igyekszik elindítani. Kötnek egy fogadást, hogy melyikük képes előbb álmait megvalósítani úgy, hogy ehhez webes alkalmazásokat hívnak segítségül. Vajon ki nyeri a fogadást?

Igen, volt ilyen, hogy web 2.0… ebből a fogalmi körből indult az, hogy a felhasználók hoznak létre tartalmakat és osztják meg azt a közösség többi tagjával. És igen, volt, amikor ez még csak a multmédiafejlesztők és programozók kiváltsága volt. 😊 Azóta is reális képzési igény, hogy mutassuk meg, hogyan tud valaki pl. saját weboldalt létrehozni vagy milyen egyéb lehetőségei vannak saját örömeinek és tudásának megosztására. Máté és Dóri maguk mutatják be narrált videókon keresztül, mit és hogyan használnak, de interaktív szimulációkkal bennünket is aktívan bevonnak a különböző szolgáltatások használatába.

Rajtad múlik

Pályaorientáció támogatása

Megoldások: STORYTELLING, SOUND DESIGN, HELYZETGYAKORLATOK, ANIMÁCIÓS VIDEÓ

Mi lesz velem? – teheti fel a kérdést egy pályaválasztás előtt álló fiatal. És kész válaszok helyett inkább ötleteket, inspirációkat és tudatos gondolkodásra ösztönző kérdéseket szeretne inkább kapni. A teljesség igénye nélkül: a „Most dől el az életem” azt a sztereotípiát szeretné eloszlatni, hogy a pályaválasztással egy életre szóló döntést hozunk, teszi ezt ismert emberek életpályájának kvízkérdéseken keresztüli feltárásával és animációs videókkal. A „Legyetek jók, ha tudtok” témája az értékteremtés: mini képregényekben mutatja be a felelősen gondolkodó vállalkozások és vállalatok megoldásait, illetve egy kis bepillantást ad a társadalmi vállalkozások világába.

A pályaválasztást támogató weboldalunkon a témákat tipikus közhelyek köré rendeztük, némileg provokatív céllal: nem egy ideális világot mutatunk fel, sokkal inkább azokra a jelenségekre reagálunk, amelyekkel a fiatalok valóban találkoznak. A szabad bejárási útvonalak, a változatos tartalmak, az egyedi megközelítés, a fiatalos hangnem élményszerűvé teszik az oldal használatát és a mai napig pályaorientációs tanácsadók munkáját segíti.

Hívj minket!

+36 70 4504513

Írj nekünk!

hello@edumind.hu